جلد دوم از سری کتابهای آقای لورنتیو دمیر توسط نشریه فارکس یار ترجمه و منتشر شد. در این کتاب به معرفی یک سیستم معاملاتی روزانه بازار فارکس می پردازد که از الگوهای قیمتی کمک می گیرد.

شما را به خواندن 15همین کتاب پرفروش آمازون در زمینه بازار فارکس دعوت میکنیم...

سیستم معامله‌ی روزانه، سیستمی مدوّن و بسیار سود ده است؛ این سیستم بدون استفاده از هیچ‌یک از شاخص‌های تکنیکال، با تمرکز بر روی قیمت، کار می‌کند و به منظور یافتن سمت قوی‌تر بازار (عرضه یا تقاضا) در هر لحظه، این سیستم ابتدا بر روی بازه‌ی بلندمدّت تمرکز کرده و سپس از این اطّلاعات و الگوهای واضحِ قیمتی، در معاملات روزانه (بازه‌های زمانیِ کوتاه‌تر)، استفاده می‌کند. به این طریق، سیستم تغییرات قیمتی تا صدم درصد را مطابق میل معامله‌گر لحاظ می‌کند.

 معامله‌گران مبتدی به اشتباه فکر می‌کنند که برای موفقیت در بازار ارز، باید چیزی را اختراع کنند، خاص باشند و تکنیک‌های معامله‌ای را کشف کنند که تا به حال به فکر هیچ‌کس نرسیده‌است. در فارکس، خاص بودن مطرح نیست بلکه اتفاقاً چیزی که در آن اهمیت دارد این است که افراد زیادی در سطح مشخصی از قیمت، به صورت هم‌زمان به خرید یا فروش ارز اقدام نمایند و هرچه تعداد افرادی که این کار را می‌کنند بیشتر باشد، احتمال موفقیت نیز بیشتر می‌شود.

در حالی که اگر شما استراتژی یکتایی را اتخاذ نمایید و بر آن اساس به خرید و فروش مشغول شوید، اکثر معامله‌گران خرید/فروش شما را نادیده می‌گیرند و از آنجا که از سیستم خاص شما اطلاعی ندارند بر اساس سیستم شما معامله نخواهند کرد.  در نتیجه باید همواره همراه (نه بر خلاف جهت) اکثریت حرکت کنید.

هرچه اطلاعات برای معامله‌گران روشن‌تر باشد، احتمال موفقیت نیز بیشتر خواهد بود. بخشی از دلیل سوددهی این  سیستم معامله نیز همین است که بر اساس الگوهای قیمتی‌ای کار می‌کند که بسیار واضح، محبوب و به راحتی قابل شناسایی هستند. به دلیل محبوبیت زیاد، اکثر معامله‌گران، با دقت این الگوها را زیر نظر دارند ولی هنگامی که این الگوها تغییر کنند، معامله‌گران نیز دست به معامله خواهند زد. دلیل دیگر سوددهی این سیستم، تکنیک‌های مدیریت معامله است.  این تکنیک‌ها با هدف حداکثرسازی سود در هر معامله، به معامله‌گرها تعیین و تعقیب سطوح خروج از زیان را یاد می‌دهند. حال، پس از این آشنایی اوّلیه، وقت آن فرا رسیده‌است تا با جزئیات بیشتری اجزای این سیستم معاملاتی را بررسی کنیم.

پرداخت و دانلود فایل