اگر شما می خواهید که در هر زمینه ای بهترین باشید، باید با بهترین های اون رشته آشنا شوید و از آنها یاد بگیرید. در بازار فارکس هم همینگونه است. در این مبحث به معرفی 5 تریدر بزرگ بازار فارکس می پردازیم.

تریدرهای موفق



Bill Lipschutz

آقای بیل لبیس شوتز

اهل نیویورک. مغز ریاضی. فارغ التحصیل هنر و سپس دکتری اقتصاد در 1982. زمانی که مشغول تحصیل در فاینانس بوده روی سهام 12000 دلار سرمایه گذاری کرده و چند ماهه تبدیلش کرده به 250000 دلار که اونو تو چند معامله از دست داده. بعد از از دست دادن سرمایه اش سراغ بازار پایدارتری رفته که فارکس بوده.
هم اکنون ایشون با سالها تجربه در زمینه فارکس بعنوان چهره شناخته شده ی این رشته تا سالی 300 میلیون دلار درآمد دارد.




جورج سورس

آقای جورج سوروس

چهره معروف بازارهای مالی. ایشون توانست فقط از به تلاطم کشوندن بازار انگلیس در 1 روز یک میلیارد دلار به جیب بزند و اقتصاد انگلستان رو به چالش بکشه. فقط یک مورد کمک ایشون به یک موسسه خیریه 7 میلیارد دلار بوده است.



جان تیلور

آقای جان تیلور

فارغ التحصل از دانشگاه پرینستون. جان ابتدا در بخش مالی یک بانک بعنوان تحلیل گر مشغول به کار می شود. تنها پس از یک سال کار در بانک توانست به یک تحلیل گر بزرگ بازار فارکس تبدیل شود و موسسه ای تاسیس کرد که در آن گروهی از تحلیلگران بازار فارکس مشغول به کار شدند. ایشون موسس شرکت FX Consept یکی از موفق ترین شرکتها در زمینه تحلیل و مدیریت سرمایه است. وی به قهرمان تحلیل توسط مدلهای کامپیوتری در بازار فارکس هم مشهوریت دارد.



استنلی داریکمالیر

آقای استنلی درایکن میلر

ابتدا بعنوان تحلیل گر نفت در بانک ملی پیتزبورگ مشغول به کار میشه. پس از عوض کردن چندین شغل در سال 1981 یک موسسه اقتصادی در خصوص جذب سرمایه و انجام معاملات در فارکس تاسیس می کند. در سال 1988 برای جورج سوروس مشغول به کار می شود و در طول این مدت بازدهی 30% کسب می کند و سرمایه جورج سوروس را به اندازه یک میلیارد دلار افزایش می دهد. وی همچنین موسس یک موسسه خیریه برای تحصیل همه سنین می باشد.



اندرو کریگر

آقای اندرو کریگر

فارغ التحصیل دانشگاه وارتون. پس از موفقیت در معامله 1 میلیارد دلاری دلار نیوزلند که "کیوی" نامیده می شود به شهرت میرسد. وی نیز در سال 1988 به جمع تریدرهای بزرگ جورج سوروس ملحق می شود و بعد از کسب موفقیتهای چشمگیر، شرکت سرمایه گذاری خودش رو تاسیس می کنه. وی نیز همانند بقیه دستی در کار خیر داره و فقط در یک مورد به قربانیان سونامی سال 2004 معادل 350 میلیون دلار اهدا می کند.