بازار فارکس سه رکن اصلی دارد که عبارتند از علم تحلیلگری , مدیریت سرمایه و روانشناسی که این سه رکن مانند سه پایه یک صندلی هستند و در صورت ضعف یکی از انها دو رکن دیگر نمیتوانند صندلی را نگه دارند . به عبارتی نمیتوان گفت عدم تبحر در یک مورد تنها درصدی از موفقیت ما میکاهد بلکه باید گفت حتی اگر فقط در یک مورد ضعف وجود داشته باشد احتمال موفقیت به شدت کاهش میابد. اکثر افرادی که در این بازار شکست میخورند کسانی هستند که به این کار به عنوان یک قمار نگاه میکنند در صورتی که فارکس یک علم است.

راز موفقیت در فارکس


برای موفقیت در این بازار چاره ای جز یادگیری و تمرین نیست و صد البته باید گفت که در صورتی که راه رسیدن به هدف را درست برویم و برای یادگیری تلاش کنیم مطمئنا عوایدی که در اینده نصیب ما خواهد شد ارزش این زحمات را خواهد داشت . بنابراین توصیه میکنیم برای بدست آوردن پول عجله نکنید و همچنین به هیچ وجه آرزوهای رویایی در سر خود نپرورانید.


به منظور موفقیت میبایست شرآت در بازار فارکس را بعنوان یک رشته آار جدی و مداوم آه در بلند مدت شخص به آن مبادرت میورزد تصور و قبول نمود و با این تصور مطالعات عمیقی را درباره آسب اطلاعات و مهارتهای لازم بمنظور درست انجام دادن معاملات شروع و ادامه داد. و در واقع بدلیل برخی از ملاحظات روانشناسی هدف اصلی سرمایه گذار بجای بهره برداری مالی باید این باشد آه در این رشته استاد گردد و به بهترین وجه ممکن و پیروی از اصول و قواعد صحیح سرمایه گذاری معاملات را انجام دهد و البته هنگامیکه شخص از لحاظ اطلاعات و مهارتهای لازم به درجه قابل قبولی نائل شود, درآمد مالی نیز به تبع آن حاصل خواهد شد.

مهمترین هدف در بازارهای مالی حفظ بقاء میباشد ، بدین معنی که میباید از خطراتی که احتمالآ امکان دارد سرمایه را تقلیل داده و یا به نابودی بکشاند اجتناب نمود . هدف بعدی ایجاد یک درآمد معقول و معین که بطور مستمر و مکرر بتواند منجر به ازدیاد سرمایه گردد می باشد و آخرین
هدف بدست آوردن سودهای بالاتر جهت استفاده و برآوردن آرزوهای مالی میباشد، ولی کسب معلومات و حفظ بقاء میبایست در رأس اهداف معامله گرقرار گیرد. متأسفا نه اغلب تازه واردین، بهره برداری از بازار بمنظور برآوردن رؤیاهای مالی خود در کوتاه مدت را تنها هدف خود قرار
میدهند و اکثر این افراد نیز به دلیل عدم احساس نیاز به یادگیری و کسب معلومات در زمان کوتاهی شکست خورده و با تجربه تلخی بازار را ترک میکنند.


اهمیت مباحث روانشناسی در بازار مبادلات ارز ( فارکس ) در حدی است که عدم اشراف کامل به آن و عدم رعایت قوانین آن میتواند سدی قوی در برابر موفقیت باشد .