:: درس بیست نهم - ترم دوم ::

بعد از آنکه کارگزار درستی برای خود یافتید، حال می توانید در سه گام ساده حساب داد و ستد آنلاین جدیدی باز کنید:

  1. انتخاب نوع حساب
  2. ثبت
  3. فعالسازی حسابتان

پیش از آنکه حتی با یک سکه ده سنتی از پول هایتان که به سختی به دست آورده اید، دادوستد کنید، می توانید درباره افتتاح حساب نمونه (دمــو) فکر کنید. در واقع، تا دو یا سه حساب نمونه باز کنید، چرا که نه؟ کاملا رایگان است! چندین کارگزار مختلف را امتحان کنید تا کسی رو که احساس می کنید برایتان مناسب است بیابید.

انتخاب نوع حساب

هنگامی که برای افتتاح حساب واقعی آماده شدید، باید انتخاب کنید که میخواهید نوع حساب داد و ستدتان چه باشد: حساب شخصی یا حساب شرکتی؟

در گذشته، هنگام افتتاح حساب فارکس، می بایست انتخاب می کردید که میخواهید حسابی "استاندارد" باز کنید، یا حساب "کوچک (Mini)" یا حساب "بسیار کوچک (Micro)"

هم اکنون این موضوع زیاد مشکل ساز نیست زیرا اغلب کارگزاران به شما اجازه می دهند تا حد زیادی به مقادیری دلخواه دادوستد کنید. این موضوع برای کاربران جدید و دادوستد کننده های کم تجربه، که حساب سرمایه کوچکی دارند، بسیار ارزشمند است. این امر انعطاف پذیری بالایی را در اختیار شما می گذارد، زیرا مجبور نخواهید بود بیشتر از آنچه که راحت هستید، داد و ستد کنید.

همچنین، همیشه، همیشه، همیشه به یاد داشته باشید: برخی کارگزاران در فرم درخواست خود گزینه "حساب مدیریت شده" دارند. اگر میخواهید کارگزار با موجودی حسابتان برای شما دادوستد کند، می توانید از این گزینه استفاده کنید. اما واقعا از این مورد چه میخواهید؟ بعلاوه، شما این همه کتب را نخوانده اید که برخی افراد دیگر برای شما دادوستد کنند!

علاوه بر این افتتاح حساب مدیریت شده مستلزم حداقل سپرده بسیار زیادی است، که معمولا 25000 دلار یا بیشتر است. همچنین، مدیریت کننده حسابتان بخشی از هر یک سودهایتان را خواهد گرفت.

در نهایت اطمینان حاصل کنید که حساب فارکس باز کرده اید، نه حساب سلف یا معاملات آتی.

ثبت

برای باز کردن حساب مجبور خواهید بود کاغذبازی هایی را انجام دهید. فرمها از کارگزاری به کارگزار دیگر متفاوت خواهد بود. این فرمها معمولا در قابل PDF ارائه می شوند، که با برنامه adobe acrobat reader قابل مشاهده و چاپ هستند.

همچنین مطمئن شوید از تمامی هزینه های مربوطه اطلاع دارید، مثلا بانک چه مقدار بابت انتقال وجه دریافت می کند. از این که این مبالغ به چه میزان هستند شگفت زده میشوید، و ممکن است بخش قابل توجهی از سرمایه دادوستدتان در این مسیر صرف شود.

فعال سازی حساب

هنگامی که از کارگزار تمامی فرمهای لازم را دریافت کردید، باید ایمیلی حاوی دستورالعمل ها در خصوص تکمیل فعالسازی حسابتان دریافت کنید. بعد از آن، ایمیلی نهایی حاوی نام کاربری، رمز عبور و دستورالعمل هایی در خصوص نحوه گذاشتن وجه در حسابتان دریافت خواهید کرد.

سپس تمام آنچه برای شما می ماند وارد شدن و آغاز دادوستد است. بسیار آسان است، نه؟

زمان آن رسیده که وارد شوید، نمودارها را سریعا باز کنید و شروع به دادوستد نمایید!

اما فقط یک دقیقه صبر کنید

شدیدا به شما انجام معاملات تمرینی (دمـــو) را در ابتدا توصیه میکنیم. دادوستد تمرینی خجالت ندارد - هرکس باید از جایی شروع کند.

اگر حداقل برای شش ماه دادوستد تمرینی کرده باشید، آنگاه شاید بتوانید پایتان را در دادوستد واقعی بگذارید.

در مجموع دادوستد واقعی چیزی متفاوت است. اهمیتی ندارد که تا چه حد در دادوستد تمرینی موفق هستید، هیچ چیز نمی تواند جای احساس داشتن پول حقیقی در مسیر دادوستد را بگیرد.


درس قبل | درس بعد (سه تحلیل مهم)