:: درس بیست و هفتم - ترم دوم ::

رقابت بسیار شدید در این بازار و وجود هزاران کارگزار، معامله گران را با چالش جدیدی به نام "بررسی و انتخاب کارگزار مناسب" روبرو کرده است. انتخاب کارگزار برای داد و ستد می تواند روندی بسیار طاقت فرسا و طولانی داشته باشد. در این بخش به کیفیت هایی می پردازیم که باید هنگام انتخاب کارگزار به دنبال آن باشید:

  1. نظارت توسط نهادهای مالی
    اولین و ابتدایی ترین ویژگی که کارگزار خوب باید داشته باشد، داشتن سطح بالایی از امنیت است. به علاوه، نمی خواهید هزاران دلار پول را به فردی بدهید که به سادگی ادعا می کند قانونی است، درست است؟
    خوشبختانه بررسی اعتبار کارگزار چندان دشوار نیست. سازمان هایی نظارتی در سراسر جهان وجود دارند که کارگزاران قابل اعتماد را از کلاه برداران جدا می کنند.
    در زیر فهرستی از کشورها با هیات نظارتی مربوطه شان آورده شده است:

    ایالات متحده: کمیسیون ملی معاملات آتی (NFA) و کمیسیون تجارت معاملات آتی کالاهای اساسی (CFTC).

    انگلستان: مرجع هدایت مالی (FCA) و مرجع نظارتی مالی (PRA).

    استرالیا: کمیسیون سرمایه گذاری و ارواق بهادار استرالیا (ASIC).

    نیوزلند: نهاد مالی و نظارتی FSP

    سوئیس: کمیسیون بانک داری فدران سوئیس (SFBC).

    آلمان: (BaFIN)

    فرانسه: (AMF)

  2. هزینه معامله
    صرف نظر از نوع معامله گری که هستید، همواره در معرض هزینه های معامله هستید. هر زمانی که وارد داد و ستدی می شوید، مجبورید که هزینه ای برای کارمزد معامله یا کمیسیون بپردازید. بنابراین طبیعی است که به دنبال ارزان ترین و بهترین نرخها باشید. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد معامله ارزان را به بهای کارگزاری مطمئن تر قربانی کنید.
    تمامی جوانب و هزینه های جانبی کارگزاری مورد نظرتان را بررسی کنید و سپس گزینه های موجود خود را بازبینی کنید. همه چیز به آن بستگی دارد که توازن صحیحی میان امنیت و هزینه پایین معاملات برقرار کنید.

  3. پرداخت و دریافت وجه
    کارگزاران خوب، به شما این اجازه را خواهند داد که بدون زحمت سرمایه های خود را سپرده و عایدات حاصل از آن را دریافت کنید. کارگزاران واقعا هیچ دلیلی برای دشوار کردن پس گرفتن سودتان ندارند، زیرا تنها دلیلی که آنها سرمایه های شما را نگه می دارند، سهولت انجام معاملات است.
    کارگزاران شما تنها برای ساده تر کردن داد و ستد، پول شما را نزد خود نگه می دارند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که گرفتن سودی که کسب کرده اید، دشوار باشد. باید اطمینان حاصل کنید که روند پس گرفتن سود سریع و روان انجام می شود.

  4. نرم افزار معاملاتی
    در معاملات آنلاین، فعالیت های مربوط به داد و ستدها در نرم افزار معاملاتی کارگزاران انجام می شود. این بدان معناست که نرم افزار معاملاتی کارگزار شما باید کاربرپسند و باثبات باشد.
    هنگامی که به دنبال کارگزاری هستید، همیشه چیزهایی را که باید در نرم افزار معاملاتی او عرضه شود، بررسی کنید.
    آیا آخرین اخبار بازار به سرعت و دقت در اختیار شما قرار می گیرد؟
    ابزار ترسیم نمودار و ابزار فنی که استفاده از آن ساده باشد، چطور؟ آیا آنها تمامی اطلاعاتی را که برای دادوستد صحیح به آن نیاز دارید، ارائه می کنند؟

  5. اجرای دستورات
    لازم است کارگزاراتان بهترین قیمت ممکن را برای سفارش های شما ارائه کند.
    تحت شرایط عادی بازار (برای مثال نقدینگی عادی، اعلام نشدن خبرهای مهم) واقعا هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد که وقتی روی دکمه خرید یا فروش کلیک می کنید، کارگزارتان قیمت بازار، یا قیمتی بسیار نزدیک به آن را ، به شما ارائه نکند.
    برای مثال، فرض کنید شرایط انجام معامله برای شما فراهم است، اگر روی "خرید" یورو/دلار آمریکا به قیمت 1.3000 کلیک کنید، باید همین قیمت یا با اختلاف میکرو-پیپ هایی از آن، به شما داده شود. سرعت ارائه شدن سفارش های شما بسیار مهم است، به ویژه اگر معامله گری باشید که با اندکی کاهش و افزایش قیمت ها، اقدام به خرید و فروش می کنید.
    چند پیپ اختلاف در قیمت می تواند موفقیت در این داد و ستد را برایتان بسیار دشوارتر کند.

  6. خدمات مشتری
    کارگزاران کامل نیستند، بنابراین باید کارگزاری انتخاب کنید که هنگامی که به مشکلی برخوردید به راحتی بتوانید با آنان تماس بگیرید. رقابت میان کارگزاران هنگام رسیدگی به مسائل حساب ها یا پشتیبانی فنی به اندازه عملکرد آنها در اجرای داد و ستدها مهم است. ممکن است کارگزاران در هنگام فرایند افتتاح حساب مهربان و یاری رسان باشد اما در خصوص پشتیبانی "پس از فروش" اینگونه نباشد!

درس قبل  |  درس بعد (از خود دفاع کنید)