:: ترم دوم - درس بیست و پنجم ::

در حال حاضر اطلاعات اندکی درباره فارکس دارید، ممکن است دوست داشته باشید ماجراجویی خود را درباره پیپ ها (یک پیپ آخرین رقم اعشاری قیمت در بازار معاملات ارزی است) آغـــاز کنید. اما پیش از آن که عازم این سفر شوید، به چیز دیگری هم نیاز دارید . . . آن هم حسابی حقیقی با یک کارگزار (در بازار فارکس بروکر یا واسطه گفته می شود) است!

واسطه ها

البته می خواهیم با کارگزاری کار کنید که خدماتی صحیح پیرامون نیازهای فردی شما را در اختیارتان قرار می دهد، بنابراین در نظر داریم این بخش را برای آن ارائه کنیم تا شما را به سوی موارد صحیحی که باید هنگام انتخاب لحاظ کنید، نزدیک کنیم! اما ابتدا با مرور دوباره صفحات تاریخچه فارکس آغاز می کنیم تا دریابیم کارگزاران چگونه پا به حیات گذاشتند.

بهترین چیزی را که قدرت های بزرگ اینترنتی برای ما به ارمغان آورده اند، نام ببرید.

YouTube، Facebook، Twitter ... بله همه اینها شگفت انگیز هستند. اما آنچه که میخواهیم درباره آن حرف بزنیم بزرگترین هدیه به کاربران فارکس، مانند من و شما است:

تجارت خرد فارکس!

در حقیقت، اگر کارگزاران آنلاین فارکس نبودند، ممکن بود کاربران فارکس وجود نداشتند. می دانید، در گذشته، در دهه 90، به دلیل هزینه های بالاتر معاملات، شرکت کردن در بازار فارکس بسیار دشوارتر بود. در آن زمان، دولت همانند والدین سخت گیری بود که به شدت بر تبادلات بورس نظارت داشت و فعالیت های آن را محدود می کرد.

بعد از مدتی تصمیم CFTC آن بود که دیگر بس است. آن ها دو لایحه به نام های قانون بورس کالا و قانون مدرن سازی تبادل های آتی کالا را تصویب کردند و راه را به روی کارگزاران آنلاین گشودند. از آنجا که تقریبا همه به اینترنت دسترسی داشتند، افتتاح حساب کارگزار فارکس ساده و راحت بود.

کارگزاران فارکس مختلف شروع به پریدن به این طرف و آن طرف کردند و مشتاق سود بردن از صنعت در حال شکوفایی فارکس بودند. اما در حال حاضر افراد بسیار دیگری برای انتخاب شدن وجود دارند، تمایز قائل شدن میان کارگزاران خوب و بد اندکی دشوارتر است. اما آنقدر ناآزموده نیستیم که کارگزاران بد را انتخاب کنیم، منظورمان آنهایی هستند که در مکانی که با عنوان فروشگاه های کلاه برداری (bucket shop) شناخته می شوند، حضور دارند. اندکی جلوتر این موضوع را به طور کامل بررسی می کنیم.


درس قبل  |  درس بعد (انواع مختلف کارگزاران)