این استراتژی همانند استراتژی معاملاتی پایه شماره یک که در پست قبلی مطرح شد، عمل میکند. اما تغییراتی در تنظیمات میانگین های متحرک انجام شده است.

  • بهترین تایم فریم هایی که این استراتژی می تواند با آنها خوب عمل کند، یک ساعته و یک روزه است. البته در سایر تایم فریمها نیز نتیجه رضایت بخشی دارد.
  • ایندیکاتورها: سه خط میانگین متحرک ساده (SMA)، با تنظیمات 7   14   21 می باشند. (SMA7, SMA14, SMA21).

شرط ورود به پوزیشن (سیگنال خرید یا فروش): هنگامی که خط میانگین متحرک ساده 7 از روی خط میانگین متحرک ساده 14 عبور کرد به مفهوم هشداری برای معامله گر می باشد. در صورتی که از خط SMA21 عبور کرد سیگنال خرید یا فروش صادر می شود.

شرط خروج از پوزیشن: هنگامی که SMA7 برگشت نموده و خط SMA21 را لمس نماید یا از آن عبور کند. سیگنال خروج از پوزیشن صادر می شود.

مزایای این استراتژی:

نصب این استراتژی ساده است و نیازی به محاسبات پیچیده و دانش معاملاتی زیادی ندارد. زمانی که بازار دارای روند می باشد می تواند بسیار قدرتمند عمل نماید. این سیستم می تونه به راحتی توسط زبان MQL برنامه نویسی شده و بعنوان یک روبات خوب عمل نماید.

معایب این استراتژی:

با توجه به نوع تایم فریم، مخصوصا اگر تایم فریمهای کوچکی انتخاب شوند، باید به طور مداوم نمودارهای قیمت را بررسی نموده تا سیگنال خرید یا فروشی از دست شما در نرود. سیگنالی که ایندیکاتور SMA می تواند صادر کند زمانی مورد اعتماد است که کندل قیمتی شکل خود را کامل نموده و بسته شده باشد. به عبارت دیگر، هنگامی که SMA تغییر جهت می دهد بیشتر معامله گران با تکیه بر همین اطلاعات پوزیشن خود را باز می کنند که این یک ضرر بزرگ است.