:: ترم اول - درس پانزدهم ::

در زمانی که معامله گران اروپایی در حال بازگشت از ناهار هستند، جلسه آمریکا در ساعت 8 به وقت EST آغاز می شود. درست مثل آسیا و اروپا، جلسه آمریکا مرکز مالی مهمی است که بازارها چشم از آن بر نمی دارند. البته، داریم در مورد "شهری که هرگز به خواب نمی رود" صحبت می کنیم یعنی نیویورک.

در زیر جدولی از محدوده حرکت پیپ در جلسه نیویورک برای جفت ارزهای اصلی ارائه می شود.

نیویورک جفت ارز
77 EURUSD
68 GBPUSD
34 USDJPY
68 AUDUSD
62 NZDUSD
67 USDCAD
56 USDCHF
72 EURJPY
77 GBPJPY
71 AUDJPY
36 EURGBP
- EURCHF

این مقادیر پیپ با استفاده از میانگین داده های گذشته از ماه مه 2012 محاسبه شدند. توجه داشته باشید که اینها مقادیر مطلق نیستند و می توانند بسته به نقدینگی و شرایط بازار تغییر کنند. همچنین، طیف وسیعی برای EURCHF در نظر گرفته نشده است زیرا نرخ برابری برای فرانک سوئیس و یورو در 1.2000 در طول دوره ثابت شده است.

برخی از ویژگی های کلیدی که باید در مورد جلسه نیویورک بدانید:

  • نقدینگی بالا در صبح وجود دارد زیرا با بازار اروپا تداخل دارد.
  • اکثر گزارش های اقتصادی در نزدیکی شروع جلسه نیویورک منتشر می شوند. به یاد داشته باشید، دلار در حدود 85% از تمام معاملات را در بر می گیرد، پس هر زمان که داده های اقتصادی آمریکا منتشر می شود، امکان دارد موجب جرکات شدید بازار شود.
  • حرکت بسیار کمی در بعد از ظهر جمعه وجود دارد، زیرا معامله گران آسیایی در حال استراحت هستند و معامله گران اروپایی سرگرم تماشای مسابقه فوتبال.
  • همچنین در روزهای جمعه، احتمال معکوس شدن در نیمه دوم جلسه وجود دارد زیرا معامله گران آمریکایی پیش از تعطیلات آخر هفته موقعیت های خود را می بندند، تا در مواجهه با اخبار آخر هفته غافلگیر نشوند.

کدام جفت ارزها را باید معامله کنید؟

توجه داشته باشید که وقتی دو بازار ایالات متحده و اروپا بازند نقدینگی بسیار زیادی وجود نخواهد داشت. می توانید شرط ببندید که بانکها و شرکتهای چند میلیتی به شدت مشغول تماس تلفنی اند. این امر به شما اجازه می دهد که تقریبا هر جفت ارزی را معامله کنید، هر چند بهتر است که به جفت ارزهای اصلی و فرعی بچسبید و از جفت ارزهای عجیب و غریب اجتناب کنید.

همچنین از آنجا که دلار آمریکا یک طرف اکثر معاملات است، همه به انتشار داده های آمریکا توجه دارند. اگر این گزارش ها بهتر یا بدتر از حد انتظار باشند، به طور چشمگیری می توانند بازار را تکان دهند، زیرا دلار به شدت بالا و پایین خواهد رفت.

گیج شدید که کدام جلسه چه زمانی آغاز می شود؟ بخش بعدی فقط برای شما است!


درس قبل  |  درس بعد