:: ترم اول - درس چهاردهم ::

درست زمانی که شرکت کنندگان در بازار آسیا شروع به بستن مغازه ها می کنند، همتایان اروپایی شان تازه روز خود را شروع می کنند. در حالی که چندین مرکز مالی در سراسر اروپا وجود دارد، فعالان بازار چشم از لندن بر نمی دارند.

از لحاظ تاریخی، لندن به لطف موقعیت استراتژیک خود همواره در مرکز تجاری بوده است. جای شگفتی نیست که با هزاران معامله گر که هر دقیقه معامله می کنند، لندن پایتخت فارکس جهان در نظر گرفته می شود.

حدود 30 درصد از تمام معاملات فارکس در جلسه لندن صورت می گیرد. در زیر جدولی از محدوده پیپ جلسه لندن برای جفت ارزهای اصلی ارائه می شود.

لندن جفت ارز
83 EURUSD
82 GBPUSD
36 USDJPY
60 AUDUSD
64 NZDUSD
66 USDCAD
58 USDCHF
80 EURJPY
102 GBPJPY
86 AUDJPY
40 EURGBP
- EURCHF

این مقادیر پیپ با استفاده از میانگین داده های گذشته از ماه مه 2012 محاسبه شدند. توجه داشته باشید که این ها مقادیر مطلق نیستند و می توانند بسته به نقدینگی و شرایط بازار تغییر کنند. همچنین، طیف وسیعی برای EURCHF در نظر گرفته نشده است زیرا نرخ برابری فرانک سوئیس و یورو در 1.2000 در طول دوره ثابت شده است.

برخی از ویژگی های کلیدی که باید در مورد جلسه لندن بدانید:

  • از آنجا که جلسه لندن با دو جلسه اصلی دیگر تداخل دارد، مجموعه بزرگی از معاملات فارکس در این جلسه صورت میگیرد. این امر منجر به نقدینگی بالا و هزینه های تراکنش پایین تر می شود.
  • به دلیل مقدار زیاد معاملات، جلسه معامله لندن معمولا پر نوسان ترین جلسه است.
  • اکثر روندها در جلسه لندن آغاز می شوند و معمولا تا قبل از آغاز جلسه نیویورک ادامه خواهند یافت.
  • نوسانات معمولا در وسط جلسه پایان می یابند، زیرا معامله گران اغلب برای صرف ناهار میروند و منتظر شروع دوره معاملات نیویورک می مانند.
  • روندها گاهی اوقات می توانند در پایان جلسه لندن معکوس شوند، زیرا معامله گران اروپایی ممکن است تصمیم به کسب سود و بستن معاملات بگیرند.

کدام جفت ارزها را باید معامله کنید؟

به دلیل حجم معاملات، نقدینگی بسیار زیادی در بازار اروپا وجود دارد که تقریبا هر جفت ارزی را می توان داد و ستد کرد.

البته، بهتر است به جفت ارزهای اصلی بچسبید USDCHF و USDJPY، GBPUSD، EURUSD زیرا معمولا کمترین کارمزد را دارند. همچنین این جفت ارزها معمولا به طور مستقیم تحت تاثیر هرگونه گزارش های خبری که در جلسه اروپا بیرون می آید، قرار میگیرند.

همچنین می توانید ارزهای مقابل ین را امتحان کنید (به طور خاص، EURJPY و GBPJPY)، زیرا این ها تمایل دارند که در این زمان بسیار پر نوسان ظاهر شوند. از آنجا که این ها جفت های متقابلند، کارمزد ممکن است کمی بیشتر باشد.


درس قبل  |  درس بعد