می خواهید باور داشته باشید یا نه ...

هر آینده ای را برای خود مجسم کنید، همان به واقعیت می پیوندد.

من خودم نسبت به این موضوع بسیار شک داشتم و هر وقتی یک چنین سخنانی می شنیدم، به نظر بسیار غیر منطقی می آمد.

اصلا نمی توانستم قبول کنم که با نشستن، تمرکز کردن و دعا کردن آرزوها برآورده می شوند. این چیزی بود که ذهن ریاضی ام به من می گفت.

بعد از مدتی با یک مربی ضمیر ناخودآگاه ملاقات کردم (که بعدها با هم ازدواج کردیم) که من را نشاند و گفت: "افکار تو تعیین کننده وضعیت تو هستند."

اما آیا منظورش از وضعیت، کارهایی مثل خم کردن قاشق و ... بود؟

شاید تمام کلمات را به خاطر نیاورم (چرا که همینطور که گوش می دادم، عاشق شدم) ولی شمه ای از آن را برایتان می گویم.

سخن او این بود که، جریانی از هوشیاری وجود دارد که شما می توانید به آن متصل شوید و با هدایت افکار خود، این هوشیاری را مهار کرده و آنچه را میخواهید بدست بیاورید. (البته تا زمانیکه آنچه می خواهید مثبت باشد ... مثلا نمی توانید آرزو کنید کسی در معامله گری ضرر کند!)

در ضمن ما می دانیم که آیا خودم کل موضوع را فهمیده ام یا نه، کاری به اعتقاد داشتن به این موضوع ندارم، فقط این را به شما بگویم که می دانم ...

اگر تصور ذهنی تان از خود یک تریدر موفق باشد... مطمئنا در جهت همین تصویر پیش خواهید رفت.

حداقل در مورد خودم و تریدرهای موفقی که می شناسم، همین گونه بود است.

راه های زیادی برای تصور کردن وجود دارد. در یک زمان آرام (می دانم که وقت آرامی پیدا نمی کنید اما چاره ای نیست!لبخند). خودتان را تصور کنید که زندگی ای مانند هر آدم ثروتمند و موفقی که دوست دارید، دارید و تریدری بسیار موفق هستید که در همه جا صحبت از شماست. این یک راه است که فکر کنم برای شروع بد نیست. کم کم خودتان راه های بهتری کشف خواهید کرد.

در هر حال مساله این است که وقتی خود را یک تریدر موفق بدانید کمتر به احساسات خود اجازه می دهید که شما را دچار خطا کنند.

برداشتن استاپ هایتان یا نگرفتن سود وقتی سیستم تان به شما میگوید، با تصویری که از خود ساخته اید ناسازگار است.

در نهایت وقتی این تصویر سازی را ادامه بدهید، همان تصویر (یک تریدر موفق) می شوید.

آن موقع، این سخنان منطقی به نظر می رسد، مگر نه؟!