:: آیا با مشاهده کندل ها می توانیم قیمت های مورد احتیاج را تعیین کنیم؟

نیسون: خیر، کندل ها به شما قیمتی که باید هدف قراد دهید را نمی دهند. این نکته مهمی است. کندل ها ابزار قوی هستند که اولین سیگنال های خرید و فروش را می توانید از آن بگیرید و یا سیگنال برگشت روند را مشخص کنید اما برای تعیین دورنمای خروج از بازار از تکنیک های غربی باید استفاده کرد.

برای مثال: برای آن الگوی Bullish Engulfing که قبلا عنوان کردم، بازار از میانگین متحرک 30 روزه تبعیت میکرد که من به آن توجه می کردم. اگر خرید را روی الگوی Bullish Engulfing انجام می دادم شاید خارج از میانگین متحرک 30 روزه قرار داشتم، بنابراین من خرید را روی 1.205 تا 1.210 انجام داده و میانگین متحرک 30 روزه ما حول و حوش 1.320 بود که دورنمای هدف، وابسته به آن بود و این، آن جایست که باید از تکنیکهای غربی یاری جست.

 

 

:: آیا نسبت سود به ریسکی که برای معاملاتتان استفاده می کنید را واضحا بیان می فرمایید؟

نیسون: بین 2 الی 2.5. من سقف بالا و پایین پیوت را برای حد سود مناسب خود و بعبارتی نقطه خروج در نظر می گیرم. آنها بخوبی خطوط روند هستند.

 

 

:: برای اینکه معاملات برپایه کندل ها بیشتر سود بخش باشد توجه به چه نکاتی را صلاح می بینید؟

نیسون: یکی از چیزهایی که دوست دارم پیشنهاد کنم این است که همیشه روند کلی بازار را مد نظر قرار دهید. اینکه بعضی ها روند کلی را چگونه تشخیص می دهند بحثی دیگر است. می پرسید چگونه؟ الان توضیح می دهم: بعضی از معامله گران به میانگین متحرک نگاه می کنند، اگر سهام زیر میانگین متحرکت 200 روزه بود می گویند روند نزولی است. من شخصا خیلی ساده آنرا تعیین می کنم، اگر بازار High را در بالاتر و Low را نیز در بالاتر تشکیل داد، روند صعودی است و اگر Low را در پایین تر و High را نیز در پایین تر ساخت، روند نزولی است.

وقتی شما روند اصلی را تشخیص داده باشید، تمرکز خود را روی گرفتن پوزیشن جدید در جهت روند اصلی خواهید گذاشت. اگر روند کلی صعودی است، من مایلم که کندل Bullish ی بیابم که سیگنال خرید در جهت بالا رو را بدهد.

مثالی می زنم: اگر Bullis Hammer بوجود آید و روند کلی ما صعودی باشد، تصمیم من ورود به بازار بعنوان خریدار بر روی آن Hammer می باشد.

:: آیا شما در ابتدای تشکیل کندل (Open کندل جدید) اقدام به خرید می کنید؟

نیسون: سیگنال کندل ها بر پایه قیمت Close می باشد اما شما می توانید در ابتدای روز جدید وارد بازار شوید که البته این تصمیم بستگی به کندل روز قبل شما دارد.

 

 

:: آیا کندل ها می توانند راهنمایی باشند برای تعیین S/L ما؟

نیسون: بله. بسیاری از کندل ها این سطح را به شما می دهند. Low در یک سیگنال بالارو می تواند سطح حمایتی ما باشد. مثال اینکه Low در Bullish Hammer می تواند خط حمایت ما را تشکیل دهد.

 

 

:: آیا شما S/L خود را درست زیر Low الگوی Hammer قرار می دهید؟

نیسون: بله. چون در داخل روز ممکن است خط حمایت شکسته شود. در غیر این صورت بر قدرت خط حمایت افزوده می شود.

 

 

:: سوداگران برای تعیین نقطه ورود چگونه سیگنال های غربی را با هم ترکیب می کنند؟

نیسون: من مایلم اظهار کنم که سوداگران به استفاده از اندیکاتورهایی که به آن علاقه دارند ادامه دهند. استوکستیک، ماینگین متحرک و یا هر آنچه که ممکن است. پس اگر از آنها سیگنال برگشتی دریافت کردید، به چارت کندل هایتان نگاه بیاندازید تا در صورت تایید اقدام کنید.

مثالی در این مورد: اگر در اندیکاتور استوکاستیک یک واگرایی نزولی تشخیص داید که معرف تشکیل یک تراز سقفی برای قیمت بود و البته استوکاستیک بر خلاف تشکیل سقف حرکت کرد همچنین الگوی Bearish Shooting Star در چارت کندل ها ایجاد شد، در اینجا صعود قیمت احتمال برگشت بازار را نشان می دهد.

این مطلب ادامه دارد...